fredag 12 april 2013

Utresa – fredag 12 april, 2013

Kl 13:00 lyfter vårt plan! Snacka om att vi är pirriga nu när vi sitter i Oscars pappas bil påväg till Landvetter. Vårt flight nummer är AY2676. Bra att veta. I Helsinki kommer vi mellan landa runt 15:25 lokal tid. Sen går flyget 17.10 mot Bangkok Suvarnabhumi International Apt i Thailand. Vi landar lokal tid 07.15, då har solen redan gått upp över en av de mest kaotiskt levande staden i Asien. Vi har tio timmar innan nästa flyg mot Krabi så vi planerar att ta någon timme i centrala Bangkok för att äta något.

De har nyligen byggt en anslutning till stadens skytrain system från flygplatsen till centrum. Tar 25 min och är otroligt effektivt, blir en spännande första bild Oscar får av Thailand också. Vi planerar att vara inne i Bangkok runt 9 och ta tåget tillbaka runt 13.00 och därifrån tar vi en transferbuss till nästa flygplats. Ska ta ca 50 min. Alternativt åker vi direkt med taxi till nästa flygplats. Flyget från den flygplatsen går 17.20 och vi beräknas landa i Krabi ca 40 min senare.

Då har vi inte långt kvar till Lanta. Men redan på flygplatsen i Krabi kommer vi bli mötta av delar från min underbara familj. Vi har då bara en 2.5 timmars busstur söderut.

Vilket äventyr! Fick detta fotot av min kära syster som en apitiretare. Längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar