torsdag 19 december 2013

Mot Costa Rica

Jag landar i Costa Rica och den fuktiga hettan slår mig med många härliga minnen. Jag är i Costa Rica. Det har varit en lång resa men när jag går ut genom dörrarna på flygplatsen möts jag av en stor skara taxichaufförer som skriker efter uppmärksamhet, bakom dem hoppar ett huvud upp och ner. Det är min syster med ett sort leende. Mamma kommer framspringande och jag får stora kramar från hela familjen. Vi ger oss av till Heredia, den lilla staden utanför San Jose där vi har fått hyra ett hus. Ett enkelt men underbart beläget hus som tillhör en av de största journalisterna i Costa Rica. Nono heter hon, fick bara träffat henne en kort stund men hon var otroligt härlig. När vi senare frågade andra ticos (costarikanare) om de visste vem hon var sa de att de va ju självklart, alla visste ju vem hon var. 





Vi åkte nästa dag för att träffa Morbror Dan och Tia Clara i deras otroliga nya lägenhet. De första jag ser när vi ställer bilen på pakeringsplatsen är bilen bredvid, en ferrari med överdrag. Tänkte direkt på min Filip och tänkte att ja måste bara ta ett kort. Runt om i parkeringshuset stod det porsar, mersedes och massa andra fina bilar. Det var så häftigt att få se min morbror och moster igen, och se deras lägehet som de är så stolta över. Förstår verkligen det.











Det här blogginlägget skrev jag den 7 jan men lägger den i rätt ordning på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar