måndag 5 december 2011

Saladan erbjuder mycket mysigt för en dags strosande. Vi tittade lite på butiker och jag höll mig smärtsamt ifrån att köpa en klänning jag älskade så det kanske blir att jag ändå går tillbaka senare. Vi åt en härlig västerländsk lunch med kycklingburgare vid en restaurang i hamnen och glass/mango till efterätt. Efter lunchen hittade vi ett litet mysigt ställe med fiskmassage. Jag har ju gjort det än gång tidigare i Bangkok för några års sedan så jag visste vad som väntade. Jimmy satte relativt smärtfritt ner båda fötterna mitt i det stora fiskstimmet, han såg ut som han hade skönt. Jag började väll lite fel, jag satte bara ner en fot istället för att först sätta mig ner och sätta båda fötterna i samtidigt. Så fort jag hade satt ner foten var den täckt av fiskar. Jag var nog lite skiten. Gud vad jag tjöt. Det kittlades något enormt. Där stod jag med en fot i vattnet och den andra fastklistrad vid golvet. Jag kunde röra mig utan jag bara stod där och skrattade hejdlöst, jag fick tvinga ner andra foten i vattnet så jag kunde sätta mig. Tog dock några minuter till innan jag kunde lugna ner mig igen. Under den tiden hade Veronika tagit några oförglömliga kort. Arbetar i detta nu på en plan hur jag ska hindra dessa bilder att nå det ökända Internet. 

Dagen avslutade vi med middag på ön bästa pizzeria och kvällen spenderade vi på "Funky Monkey". En bar som har sett pinsamt tom ut när vi åkt förbi. I onsdags slog jag vad med en klasskompis om att jag skulle sjunga kareoke denna kväll på denna bar. Olyckligtvis var baren just denna kväll helt fullpackad. Så jag hade alltså lovat men inte riktigt räknat med att behöva göra det inför ca 40 personer. Jag var lite lagom nervös men precis när jag skulle gå upp och sjunga "Californiation" med Red hot chili peppers så bestämde jag mig för att om jag ändå skulle göra de fick jag la göra det ordentligt. Kommer inte riktigt ihåg hur själva uppträdandet gick till men jag vet att jag körde på ganska bra och att jag vid slutet spelade jag till och med lite luftguitar. Blev inte utskrattade så det var ju bra i alla fall men kan ni tänka er att vem som filma? Veronika. Får la se om man vågar kolla på de någon gång.





















1 kommentar: