lördag 17 december 2011

Chiang mai nästa!

Hektiska har de senaste veckor varit. Inte mycket tid har jag hunnit spenderat hemma. Bästa vännen från min barndom höll mig fullt och härligt upptagen och sen har jag spenderat mycket tid vid skolarbete. Har precis avslutat min första del av nybörjarkursen i det underbart konstiga thai språket. Hela torsdag och fredag har vi haft prov och sen har det blivit en del firande efter det. Tiden har gått så himla fort. Jag har fått lära mig så mycket, om språk och människor. Här nästan fått en liten extra familj här bestående av Sussi och Veronika som man alltid blir på gott humör av att få vara med. 

Nu bär det av till Chiang Mai som ligger i norra Thailand. Först blir det buss till Trang på ca 3 timmar, från Trang till Bangkok kommer de ta ca 12 timmar och i Bangkok kommer vi få vänta 6 timmar på att få stiga på nästa tåg som vi kommer spendera ca 12 timmar till på innan vi är framme i Thailands näst största stad. Hela resan kommer att ta ca 40 timmar. Kommer verkligen bli en upplevelse vi inte kommer att glömma i första taget. 

















1 kommentar:

  1. Vet inte om du har möjlighet att se blogg från där du är men om du har får du gärna informera om vilken sorts lösgodis jag ska köpa med mig :)
    Lakrits? Gelégodis? skumtomtar? Pepparkakor?
    Får jag önskelista före nyår så kan det hamna i resväskan :) Kramis mors bästis ;)

    SvaraRadera