söndag 2 september 2012

En sagolik stad

Tallinn, gud vilken härlig liten sagolik stad. Det känns som man kliver av den stora båten och hamnar i en värld full av riddare och prinsessor. Miljön i gamla delen av staden var otroligt mysig. Kullersten längst gatorna med hus i olika färger, höjder och bredder. 

Olyckligtvis fick jag en infektion i örat så jag kunde inte till fullo njuta av den magiska staden. Lyckligtvis hade jag en härlig resekompanjon med ett otroligt tålamod. Vi fick dock tillfälle att se hur det sjuksystemet fungerade här, hur otroligt smidigt de fungerade. Ett organiserat system som man lätt förstod och jag tror inte jag har litat mer på en läkare, trots att de var så svårt att förstå henne. 












1 kommentar:

  1. Do you recommend Tallinn?
    Vilken tur att du har en sådan fin vän! FinBjörn!!!

    SvaraRadera